Thursday, May 19, 2011

Bila 'Pakar Hadith' Mengajar Berbohong ? Mengapa Ada Yang Masih Mengikutnya ?

Masih Ingat Lagi ?


Ini adalah dakwaan Dr Asri tentang upacara Telah Air Ludah Ustaz (itupun bukan dari penyelidikan yang dibuat olehnya sendiri tetapi orang lain) :

http://www.detikdaily.net/v5/modules.php?name=News&file=print&sid=7020

Apabila disiasat oleh JAIS rupa-rupanya :

SHAH ALAM 1 Jun - Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) hari ini mengesahkan dakwaan bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin tentang 'upacara telan air liur ustaz' yang dikatakan berlaku di sebuah masjid di Selangor sebenarnya tidak wujud.

Berdasarkan siasatan yang dilakukan di sebuah masjid di Ampang baru-baru ini, kariah yang terlibat hanya melakukan upacara minum air zam-zam di dalam cawan secara bergilir-gilir dan ia mengikut sunnah Rasulullah SAW.

Ikuti berita selanjutnya di sini :

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0602&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_27.htm


Sebelum ini Bekas Mufti ini pun pernah MUNGKIR JANJI (pertemuan tertutup antara Persatuan Peguan Syarie Malaysia berhubung memorandum membantah Dr Asri menjadi YDP YADIM)

Ini adalah kenyataan penuh Persatuan Peguam Syarie Malaysia :

PGSM kesal bekas mufti mungkir janji

Berita Harian 7 November 2009

KUALA LUMPUR: Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) kesal atas tindakan bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang dikatakan memungkiri janji selepas membuat kenyataan media berhubung pertemuan antara kedua-dua pihak, kelmarin.

Presiden PGSM, Mohamad Isa Abd Ralip, berkata dalam pertemuan yang dipengerusikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom dan dihadiri Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Muhammad Sheikh Abdul Aziz di ibu negara itu, kedua-dua pihak bersetuju menamatkan konflik bagi kepentingan umat Islam dan tidak membuat kenyataan media bagi mengelakkan kekeliruan.

“Kami kesal dengan tindakan Mohd Asri mungkir janji dengan memberi kenyataan kepada media berhubung pertemuan itu dan ia jelas tidak menghormati menteri sebagai orang tengah.


“Kami juga kesal perbincangan yang dibuat secara tertutup itu boleh didedahkan kepada media termasuk penyiaran gambar daripada sumber pihak yang tidak bertanggungjawab, ” katanya dalam satu kenyataan yang dibacakan pada sidang media di bangunan Sekretariat PGSM di sini, semalam.

Kelmarin, media melaporkan kenyataan Mohd Asri bahawa PGSM memohon maaf dan menarik balik tuduhan negatif yang dilemparkan terhadapnya.

Beliau juga menuntut PGSM melakukan permohonan maaf itu secara terbuka.

Sementara itu, Mohamad Isa berkata, pihaknya tetap mempertahankan kandungan memorandum yang dihantar kepada Yang di-Pertuan Agong yang turut ditandatangani 13 NGO Islam berhubung bantahan terhadap penawaran jawatan Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim) kepada Mohd Asri.

Baca di sini :

http://peguamsyarie.org/?p=1251

p/s : Malanglah orang yang kononnya menjunjung al Quran dan Sunnah tetapi sebenarnya membelakangkan al Quran dan Sunnah. Fikir-fikirkan!

Sumber : http://www.facebook.com/note.php?note_id=128924113791955

0 comments:

Post a Comment